KÖP & LEVERANSVILLKOR - SEDE Trading

Go to content

Main menu:

KÖP & LEVERANSVILLKOR

1.  Miniorder: 100Kr  (exl moms och frakt)
2.  Miniålder: 18 år, eller målsmans godkännande.
3.  PRIS: inklusive Moms om ej annat angives.
4. Orderbekräftelse:
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e­postadress som du har angivit i dina
kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst.
5.  Leverans:
Avhämtning kan ske i Hölö enligt överenskommelse.
Leveranstiden är normalt några dagar från det att din beställning görs. Skulle någon vara tillfälligt vara slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får du meddelande om detta.
6. Frakt:
Paket unde 20 Kg levereras med Posten (postens avgifter tillkommer där ej annat anges), större sändingar enl. överenskommelse.
7. Betalningssätt:
I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar. Vi förbehåller oss rätten att skicka beställda varor mot postförskott om vi anser oss ha anledning till det.
Vid köp över 7.000:-+ moms kan vi genom Wasa Kredit tillhandahålla avbetalning eller lasing.
8. Sen betalning:
Vid eventuell fakturering är betalningstiden 10 dagar. Vid sen betalning påförs dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag.
9. Ångerrätt:
Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! Du får själv stå för returfrakten. På fakturan anger du returorsak "Ångerrätt". Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.
10. Garanti:OBS Särskild garanti på hjullastare se PDF
Vi följer konsumentlagen vilket innebär att du som kund alltid har 1 Års garanti på varan
Garantin gäller inte :
-- Olyckhändelse efter du fått varan.
-- Vanvård.
-- Ornomal andvändning av varan.
-- Om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar.
11. Reklamationer:
Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Kundtjänsten sänder en förfrankerad returetikett. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.
12. Tvist:
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.



 Vi samarbetar med 
   
 
 
   
 
Back to content | Back to main menu